Pozivaju se svi vlasnici obiteljskih kuća na području Općine Pokupsko na podnošenje Zahjeva za refundaciju troškova sanacije štete od potresa temeljem Odluke o uvjetima i načinima raspodjele sredstava za ublažavanje i djelomično uklanjanje posljedica šteta od potresa, koju je Općinsko vijeće usvojilo dana 4. ožujka 2021. godine.
U skladu s ovom Odlukom sufinancirat će se:
- izrada elaborata ocjene stanja konstrukcije i prema potrebi snimka izvedenog stanja;
- izvođenje priključka na javni vodoopskrbni sustav;
- radovi žurne sanacije obiteljskih kuća;
- smještaj u privremene objekte,
- izrada dokumentacije za rušenje i rušenje objekata opasnih za ljude i drugu imovinu.
Pravo na sufinanciranje prihvatljivih aktivnosti žurne sanacije obiteljskih kuća imaju podnositelji u kojima su on ili članovi njegove obitelji imali stalno prebivalište ili boravište, i to samo za objekte koje su stvarno koristili za stanovanje, na dan potresa 29. prosinca 2020. godine. Građevine stambene namjene u kojima vlasnik u trenutku potresa nije imao prijavljeno prebivalište ili boravište (kuće za odmor, stare nenastanjene kuće, kuće za kratkoročni najam) nisu privatljive za sanaciju temeljem ove Odluke.
Obiteljske kuće s više odvojenih stambenih jedinica i višestambene zgrade u smislu ove Odluke predstavljaju jednu obiteljsku kuću.
Radovi žurne sanacije obiteljskih kuća financiraju se za obiteljske kuće koje su nakon brzog pregleda statičara ocijenjene kao:
- U 1: uporabljivo bez ograničenja (zelena naljepnica) – obuhvaća kuće u aplikaciji označene zelenom i bijelom naljepnicom;
- U 2: uporabljivo s preporukom o postupanju (zelena naljepnica) i
- PN 2: privremeno neuporabljivo – potrebne mjere hitne intervencije (žuta naljepnica).
Za objekte koji su ocijenjeni kao privremeno neuporabljivo – potreban detaljan pregled (žuta naljepnica) neće se financirati radovi žurne sanacije dok se ne izradi elaborat ocjene stanja konstrukcije. Ukoliko se nakon izrađenog elaborata nalože mjere sanacije, objekt će biti prihvatljiv za sufinanciranje žurne sanacije.
Prihvatljivi troškovi žurne sanacije iz prethodnog stavka obuhvaćaju troškove za nabavu materijala, izvođenje radova i stručni nadzor radova sanacije nekonstruktivnih elemenata građevina i to:
- oštećenih dimnjaka (prihvatljivi trošak su: dimovodne cijevi, elementi za dimnjake, kape, vezivni materijal, limarski opšavi, ugradnja);
- oštećenog krova (letve, crijep ili drugi odgovarajući krovni pokrov, grede i drugi građevinski materijal, limarija, ugradnja);
- oštećenih vodovodnih instalacija, sanitarija i odvodnje;
- oštećenih instalacija centralnog grijanja (materijal i ugradnja);
- oštećenih električnih instalacija (elektromaterijal i ugradnja);
- urušenih zabatnih zidova (opeka, vezivni materijal i ugradnja);
- oštećene vanjske stolarije (prozori, vrata, ugradnja).
Prihvatljivi su i troškovi sanacije konstruktivnih elemenata, i to stolarski i drugi radovi na drvenim stambenim zgradama i njihovim temeljima, ukoliko se tim radovima postiže uporabljivost stambene zgrade. Završna obrada zidova i podova (keramičarski radovi, žbuka, gipskartonski radovi, podopolagački radovi, sve vrste završnih podnih i zidnih obloga, soboslikarski radovi i slično), osim završne obrade zabatnih zidova (ukoliko je postojala fasada prije samog potresa) nije prihvatljivi trošak žurne sanacije temeljem ove Odluke.
Žurna sanacija refundira se do najvišeg ukupnog iznosa od 10.000,00 kuna po korisniku.
Dokaz da su troškovi stvarno nastali jesu plaćeni računi izdani od poslovnih subjekata ovlaštenih za obavljanje poslovne djelatnosti (trgovačka društva i obrti), najranije s danom 30.12.2020. godine.
Štete od potresa na građevinama stambene namjene za koje se traži sufinanciranje žurne sanacije temeljem ove Odluke moraju biti prijavljene Općini Pokupsko na Obrascu PN, koji je objavljen na mrežnim stranicama Općine Pokupsko, u roku određenom Zakonom o ublažavanju i uklanjanju posljedica prirodnih nepogoda (Narodne novine, br. 16/19), a koji se računa od dana donošenja odluke o proglašenju prirodne nepogode, koja se odnosi na potres 29.12.2020. godine.
Zahtjevi za refundaciju troškova sanacije štete od potresa se podnose u Jedinstvenom upravnom odjelu na adresi sjedišta Općine: Trg Pavla Stoosa 15, Pokupsko svakim radnim danom u uredovno vrijeme od 8:00 do 16:00 sati.
ZAHTJEV ZA REFUNDACIJU TROŠKOVA ŽURNE SANACIJE